Praktiniai mokymai

Psichoterapija, pasitelkiant kūno išmintį ir disocijuotas dalis

Mokymų programa paremta ilgalaike psichoterapine praktika, sensorimotorinės psichoterapijos žiniomis ir įgūdžiais, darbo su traumomis patirtimi.

Mokymai skirti psichoterapeutams ir asmenims, kurie dirba psichologinio konsultavimo srityje.

Didžiausias dėmesys mokymuose skiriamas praktinių įgūdžių formavimui, kurių pagrindas - terapeuto laikysena ir požiūris į psichoterapijos ar konsultavimo procesą.

Mokymai formuoja neretam dar naują ir kitokią, nei įprasta, prieigą prie terapeuto laikysenos ir elgsenos. Greta terapinio pokalbio, kviečiame pastebėti ir leisti kūnui pačiam "pasakoti" ir gyti.

Mokantis ypatingai svarbu pakankamai laiko skirti žinių integravimui, naujų įgūdžių formavimui ir įsitvirtinimui praktikoje. Neskubus tempas - svarbus darbo su klientu aspektas. Būtent toks tempas gilius ir esminius terapinio darbo rezultatus pasiekia greičiau.

Dalyvavimas šioje programoje - ilgalaikis įsipareigojimas. Bendra mokymų trukmė priklauso nuo unikalaus grupės mokymosi ir judėjimo tempo.

Mokymosi metu rekomenduojama lankytis kūno ar integratyviosios psichoterapijos sesijose.

Atsiskaitymų, rašto darbų ar egzaminų programoje nėra.

Pabaigę programą dalyviai galės gauti jos baigimo pažymėjimą, tačiau ji nesuteiks naujos kvalifikacijos ar profesijos.

MOKYMŲ TEMOS

Pamatinės sąvokos, principai ir įgūdžiai
Pat Ogden Sensorimotorinė psichoterapija ir Ron Kurtz Hakomi modelis.
Pagrindiniai darbo principai ir terapeuto laikysena.
Terapijos kryptis iš apačios į viršų.
Orientacija į dabartį.
Pozityvi adaptacija.
Patirties organizavimo/išgyvenimo sistemos ir modalumai.
Interosepcija, eksterosepcija ir motorinė atmintis.
Procedūrinis išmokimas, automatizuotos ir nutrūkę atsakų sekos.
Autonominė nervų sistema ir savireguliacija.
Neurosepcija ir S. Porges teorija.
Nervo klajoklio teorija (Polyvagal).
Įgimti atsakai į grėsmę.
Sensorimotorinės sekos ir tendencijos.
Tolerancijos langas: optimalaus sujaudinimo zona, talpinimas.
Terapijos etapai.
Pagrindiniai įgūdžiai: stebėjimas, atspindėjimas, susitarimas, gilinimas, perdirbimas ir integravimas.
Eksperimentai.
Psichoedukacija.
Resursai ir jų kūrimas bei stiprinimas.
Dėmesingumo ir įsisąmoninimo stiprinimas.
Dvigubos sąmonės/stebėtojo vystymas.
Autentiškoji sąvastis ir žemėlapio kūrėjas.
Perkėlimas ir kontraperkėlimas, “enactment”.
Kliento įvertinimas.

Darbas su vystymosi pažeidimais
Vystymosi trūkumų ir pažeidimų atpažinimas.
Kūdikystės ir ankstyvosios vaikystės patirčių trūkumas.
Darbas su negatyviais įsitikinimais.
Prisitaikymo/adaptacijos strategijos.
Darbas su prisiminimais.
Darbas su "vidinio vaiko" dalimi.

Darbas su traumomis
Trauminės patirtys ir traumų šaltiniai.
Traumų pasekmės kūne ir psichikoje; psichoforminiai ir somatoforminiai simptomai.
Traumų perdirbimas ir kūno atmintis.
Pasirengimas darbui su traumų pasekmėmis.
Gėda.
Neužbaigtų sekų pabaigimas, triumfo jausmas.
Darbas su sensorimotorinėmis savaiminėmis sekomis.

Darbas su disocijuotomis dalimis
Struktūrinės disociacijos, J. Fisher ir IFS (vidinės šeimos sistemos) modeliai.
Disociacijos trigeriai ir ženklai.
Dvigubas sąmoningumas ir dalių kalba.
Empatijos disocijuotoms dalims ugdymas.
Asmenybės dalys kaip resursas.
Pokalbis su disocijuotomis dalimis.
Iššūkiai dirbant su disociuotomis dalimis.

Mokymų schema

Mokymai vyksta kartą per du mėnesius, antrą mėnesio penktadienį ir šeštadienį.

Penktadieniais - 13:00 - 19:00

Šeštadieniais - 10:00 - 16:00

Pirmas susitikimas - 2025 gegužės 9-10 d., kitas - liepos 11-12 d. ir t.t.

Metuose - šeši susitikimai. Mokymų trukmė - ne trumpiau nei du metai, ilgiausiai - iki trijų metų.

Dalyvavimas kiekvienoje sesijoje labai svarbus ir naudingas, tačiau praleistas sesijas galima bus peržvelgti vaizdo įrašuose.

Grupės dydis - ne daugiau nei 10 dalyvių (ne mažiau nei 6).

Mokymų vieta - Trakų raj.

Vienos sesijos kaina 2025 metams - 300 Eur.